IX PODLASKIE TARGI TURYSTYCZNE

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W 2015 ROKU

IX PODLASKIE TARGI TURYSTYCZNE

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W 2015 ROKU
  • ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W 2015 ROKU
  • ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W  2015 ROKU
BIURO ORGANIZACYJNE
PODLASKA REGIONALNA
ORGANIZACJA TURYSTYCZNA
ul. Malmeda 6
15-440 Białystok
tel./fax 85 732 68 31,
tel. 85 653 77 97
e-mail: targi@podlaskieit.pl
www.podlaskieit.pl

PODSUMOWANIE TARGÓW

W dniach 19-21 marca 2010 r. na Hali Sportowej Uniwersytetu w Białymstoku przy ul. Świerkowej 20A odbyły się Podlaskie Targi Turystyczne. Tradycja targów w Białymstoku ma już ponad 15 lat. Od 2006 roku odbywają się one pod nazwą Podlaskich Targów Turystycznych, a ich organizatorem jest Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna.


Honorowy patronat nad targami objęli: Marszałek Województwa Podlaskiego, Wojewoda Podlaski, Prezydent Miasta Białegostoku, Starosta Powiatu Białostockiego, Polska Organizacja Turystyczna, Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych i Polska Izba Turystyki Oddział Podlaski. Patronat medialny nad imprezą objęli TVP Oddział w Białymstoku, Polskie Radio Białystok, Gazeta Wyborcza, Miejski Portal Internetowy BialystokOnline, Turystyczny Portal Internetowy Polska Niezwykła, Rynek Podróży, Aktualności Turystyczne, Magazyn Świat Podróże Kultura i Portal Turystyczny TravelPolska. 

Podlaskie Targi Turystyczne pozwalają odwiedzającym zapoznać się z ofertą wystawców z kraju i zagranicy, na wzajemną wymianę doświadczeń pomiędzy instytucjami działającymi w branży turystycznej, ale przede wszystkim mają one na celu promocję województwa podlaskiego i miasta Białegostoku.

W Podlaskich Targach Turystycznych w Białymstoku na 51 stoiskach wystawowych i 24 stolikach reprezentowanych było ok. 385 instytucji (w 2009 roku - 345 instytucji). Swoją ofertę na tragach prezentowali wystawcy z woj. warmińsko-mazurskiego, lubelskiego, małopolskiego, mazowieckiego, pomorskiego, wystawcy zagraniczni: Departament Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Obwodu Grodzieńskiego, Samorząd Miasta Alytus, Centrum Informacji Turystycznej i Biznesowej w Druskiennikach oraz wystawcy z regionu podlaskiego: Polska Izba Turystyki Oddział Podlaski, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku, Parki Narodowe i Krajobrazowe, Stowarzyszenie Gmin Górnej Narwi, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji z Białegostoku, Fundacja Zielone Płuca Polski, powiat białostocki, augustowski, hajnowski, siemiatycki, łomżyński, gmina Mielnik, Narewka, Czarna Białostocka, Jedwabne, Wizna, Piątnica, Łomża, Nowogród jak również szkoły i uczelnie o profilu turystycznym, biura podróży, hotele. Twórcy ludowi, producenci regionalnej żywności czy wydawnictwa turystyczne prezentowały się na 24 stendach. Ich oferta była niewątpliwie dużą atrakcją dla odwiedzających, którzy wykazali wielkie zainteresowanie kuchnią regionalną: domowymi przetworami, wędlinami, sękaczami, mrowiskiem, kwasem chlebowym czy pięknie wykonanymi palmami oraz pamiątkami z Podlasia i Białegostoku.

Uroczyste otwarcie Podlaskich Targów Turystycznych odbyło się 19 marca 2010 r. o godz. 11:00. Otworzył je Prezes Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej -Bartłomiej Andruk Dyrektor Departamentu Edukacji Sportu i Turystyki UMWP, Pani Jadwiga Dąbrowska Dyrektor Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Prezydent Miasta Białegostoku - dr Tadeusz Truskolaski oraz Członek Zarządu Województwa Podlaskiego Pan Jacek Piorunek. Ponadto w oficjalnym otwarciu udział wzięli Konsul Generalny Republiki Białorusi w Białymstoku Pan Michał Alaksiejczyk, Dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki Pani Maria Napiórkowska, przedstawiciel Polskiej Organizacji Turystycznej Pan Marek Tobiasz, Dyrektor Gabinetu Wojewody Podlaskiego Pan Daniel Szutko, Starosta Powiatu Białostockiego Pan Wiesław Pusz, Prezes Polskiej Izby Turystyki Pan Jan Ratajski, Prezes PIT Oddział Podlaski Pan Eugeniusz Ławreniuk.


Po uroczystym otwarciu delegacja oficjalna oraz przedstawiciele administracji i dziennikarze zapoznali się z ofertą turystyczną wystawców.

Podczas Podlaskich Targów Turystycznych w dniach 19-20 marca 2010 został zorganizowany Workshop "Odkryj Podlaskie" polskich i zagranicznych biur podróży, które poznawały najciekawsze produkty turystyczne województwa podlaskiego. W warsztatach wzięło udział 19 biur podróży z Polski, Ukrainy, Białorusi i Litwy oraz 17-stu przedstawicieli produktów turystycznych. Workshop "Odkryj Podlaskie" miał na celu zaprezentowanie produktów turystycznych naszego regionu które brały udział w Konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej i otrzymały Certyfikat POT bąd? Wyróżnienie PROT.

19 marca 2010 odbyły się spotkania stolikowe podczas których przedstawiciele produktów turystycznych przedstawiali swoją ofertę turystyczną dla biur podróży aby te zechciały zamieścić ich propozycję w swoich katalogach i ofertach. Po spotkaniach został zorganizowany wyjazd studyjny dla przedstawicieli biur podróży przedstawiający "Gościnny Białystok" oraz "Szlak esperanto i wielu kultur". Goście mieli okazję poznać Hotel Branicki, Folwark Nadawki oraz najważniejsze zabytki Białegostoku.


Wieczorem wszyscy uczestniczyli w bankiecie "Puszczańskie Hołubce" oraz Chopinowskim recitalu fortepianowym w Centrum Konferencyjno - Bankietowym "Knieja" w Supraślu.

20 marca b.r. odbyło się study tour dla biur podróży. Zgodnie z programem goście udali się do Centrum Informacji Turystycznej Augustowa, gdzie o atrakcjach miasta opowiedział Pan Jarosław Szostak z Urzędu Miasta w Augustowie. Następnie uczestnicy zwiedzili Muzeum Ziemi Augustowskiej - Dział Historii Kanał Augustowskiego w którym zgłębili wiedzę o tym zabytku techniki hydrologicznej. Goście mieli okazję poznać produkt turystyczny "Kanał Augustowski - Szlak Papieski" który został uhonorowany Złotym Certyfikatem POT. Ciekawym punktem wizyty studyjnej była przejażdżka kolejką wąskotorową w Płocicznie przez Wigierski Park Narodowy, która jest dużą atrakcją regionu. Następnie uczestnicy study tour odwiedzili Muzeum Wigier w Starym Folwarku oraz Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment.


Drugiego dnia targów odbyły się również konferencje:
1. "Partnerstwo Dorzecza Narwi - współpraca regionalna a rozwój produktów sieciowych w północno-wschodniej Polsce na przykładzie Opowieści z Narwi"
2. "Czy możliwy jest rozwój turystyki międzynarodowej w gminie typowo rolniczej" - na przykładzie Gminy Suchowola - konferencja Rodzinne Gospodarstwo Ekoturystyczne Uroczanka, ORDO, Agrogroup.
3. Prezentacja Litwy

Podczas targów zostały rozstrzygnięte konkursy dla wystawców oraz przyznano następujące nagrody i wyróżnienia:


Nagrody Prezesa Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej:
1. za "najlepszą prezentację stoiska" - otrzymało stoisko Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi, nagrodą jest stoisko 6 m2 na Podlaskich Targach Turystycznych 2011
2. za "najlepszą ofertę przyjazdową do regionu" - otrzymało stoisko Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach, nagrodą jest kampania medialna w telewizji, prasie lub radiu na kwotę 1000 zł


Nagroda Marszałka Województwa Podlaskiego:
1. za "najlepszą prezentację obiektu noclegowo-gastronomicznego" otrzymał Hotel 3 Trio z Białegostoku, nagrodą jest Voucher na sprzęt gastronomiczny


Nagrody Starosty Powiatu Białostockiego:
1. za "najlepszy produkt kulinarny Podlaskich Targów Turystycznych 2010" - otrzymała SPH Krynka, nagrodą był grawerton
2. za "najciekawszą pamiątkę na Podlaskich Targach Turystycznych 2010" otrzymała LOT Ziemia Łomżyńska, nagrodą był grawerton .


Nagroda przyznana przez Miejski Portal Internetowy BialystokOnline.pl:
Za "najlepszą stronę www wystawcy Podlaskich Targów Turystycznych 2010" - dyplom oraz kampania promocyjna na Portalu BiałystokOnline o wartości 1000 zł otrzymał Urząd Miejski w Augustowie


Nagroda publiczności:
Za "najciekawsze stoisko targowe" - grawerton ufundowany przez firmę KajaSport otrzymało stoisko Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach.

Organizatorzy przygotowali również wiele atrakcji dla odwiedzających targi tj. możliwości wygrania wielu interesujących nagród zarówno w konkursach przeprowadzonych na scenie jak i na stoiskach wystawców, goście mogli obejrzeć występy następujących zespołów: Ukraińskiego Zespołu Pieśni i Tańca RANOK z Bielska Podlaskiego, "Kalina" z Żurobic, Trio Akordeonowego "Akord" z Czarnej Białostockiej, Katarzyny Dmitruk-Aleksiejuk (pieśni wschodniego pogranicza). Dodatkowymi atrakcjami były pokazy poppingu w wykonaniu finalistów pierwszej i drugiej edycji programu "Mam Talent" Kaczorex & Lipskee, pokazy iluzjonisty Tomasza Sadowskiego oraz pokaz kiszenia kapusty zaprezentowany przez Koło Gospodyń Wiejskich z Mątwicy Gmina Nowogród.


Oprócz tego odwiedzający targi mieli szansę wzięcia udziału w turnieju Speedmintona - łączącego w sobie zalety tenisa i badmintona, nauczenia się jazdy na Trikke - nowatorskim trzykołowym pojeździe.

Impreza cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów ogólnopolskich i lokalnych. Obecni byli dziennikarze z Magazynu Świat Podróże Kultura, ObieżyŚwiat, Gazety Wyborczej, Polskiego Radia Białystok TVP Białystok oraz TV Białystok.

Podlaskie Targi Turystyczne w ciągu 3 dni odwiedziło około 10 000 osób, w tym licznie rodziny z dziećmi, młodzież, studenci, seniorzy, restauratorzy i właściciele obiektów turystycznych oraz przewodnicy PTTK.

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna przeprowadziła ankietę wśród wystawców, którzy bardzo pozytywnie ocenili organizację targów oraz Work shopu "Odkryj Podlaskie", profesjonalizm, pomysłowość, zaakcentowanie obchodów roku chopinowskiego, atmosferę, serdeczność oraz właściwy dobór konkursów i atrakcji dla zwiedzających.

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna - organizator Podlaskich Targów Turystycznych w Białymstoku serdecznie dziękuje wszystkim 39 sponsorom, którzy przekazali nagrody w postaci pobytów weekendowych w atrakcyjnych ośrodkach wypoczynkowych w województwie podlaskim, weekendów na nartach, rowerze, kajaku, kolacji "dla dwojga", pakietów SPA, kursu tańca, zaproszeń do Opery i Filharmonii Podlaskiej, Muzeum Ikon w Supraślu, na spektakle do Teatru Dramatycznego w Białymstoku i Białostockiego Teatru Lalek, biletów na mecze Jagiellonii Białystok, a także albumów, map, przewodników turystycznych oraz pamiątek regionalnych, a tym samym przyczynili się do uatrakcyjnienia imprezy zarówno odwiedzającym jak i wystawcom.